Szakértők mondják el, mennyit érdemes napi szinten mozognunk

Sajnos hazánkban az emberek egy nagy része egyáltalán nem tudja megfelelően megítélni a saját egészségi állapotát, így rengeteg túlsúlyos nő, férfi és kisgyermek él ma Magyarországon. A legtöbben különböző dolgokra hivatkoznak nap, mint nap azért, hogy megmagyarázzák, aznap miért nem tudnak egy kicsit mozogni.

De hogy lehet az, hogy senkit nem zavar a túlsúly és senki sem hajlandó tenni ellene?

A fizikai aktivitás hiánya nagymértékben összefüggésben áll a szív és érrendszerin megbetegedésekkel, illetve a rák kialakulásával is. Emellett a mozgásszegény életmód miatt hamar kialakulhat elhízás, ami már önmagában is rengeteg kockázattal tud járni. A Cambridge-i Egyetem kutatása során kiderült, hogy a mozgás hiánya lényegében kétszer annyi halálozásért lehet felelős, mint az elhízás.

Az eredmények szerint 676 ezer ember hal meg Európában, azért mert a mozgásszegény életmódjából kifolyólag különböző betegségekkel kellett szembe nézniük. Pedig szakértők szerint igazéból elég lenne napi 20 perc mozgás ahhoz, hogy csökkentsük az egészségügyi kockázatokat.

A kutatók 334.161 férfi, illetve nő életmódját követték egészen 12 éven keresztül, mely során az inaktív, mozgásszegény életmódot folytató emberek adatait vetették össze. A felmérés során kiderült, hogy már kis mennyiségű mozgás is elég lehet ahhoz, hogy a halálos kimenetelű betegségek elkerüljenek bennünket most vagy a későbbiekben. A 12 év alatt összesen 21.438 halálozás történt, pedig a szakemberek szerint már napi 20-25 perc séta 20-30 % -kal le tudja csökkenteni a különböző halálos megbetegedések kockázatát.

Emellett egy másik kutatás szerint már napi 70 perc könnyi fizikai megterhelés segíteni tud eltörölni az inaktív, mozgásszegény életmód negatív hatásait. Ez különösen azoknál az embereknél fontos, akik hosszú éveken át ülő munkát végeznek. Ez a mozgás lehet aktív sport, de akár kellemes séta vagy kocogás is. Emellett a kutatók kiderítették, hogy ahhoz, hogy szervezetünk teljes mértékben egészséges maradjon, heti kétszer erősítő edzést és 105 perc könnyű vagy 70 perc igen intenzív aerob jellegű mozgást kellene elvégeznünk.

Szponzoráció: gyeresportolni.hu

Hozzászólás írása