Mennyire hihetünk a bulvármédiának?

Az emberi kíváncsiságra épít a bulvármédia, hiszen az emberek alapvető tulajdonsága közé tartozik az, hogy érdeklődnek a másik dolga iránt. A sajtóban főként hírességekről, filmes és zenei újdonságokról, pletykákról, botrányokról olvashatunk, vagy a kis emberek nagy, furcsa, bizarr tetteiről, a lényeg egy: szenzációhajhászás!

A bulvár célja

Ki ne kapta volna fel a fejét élete során, amikor meglátott egy szenzációhajhász szalagcímet, vagy megütötte valami elképesztő dolog a fülét? Az emberek nehezen tudnak elmenni az ilyen dolgok előtt szó nélkül, a populáris témák tömegeket vonzanak. Ezek a sajtóorgánumok pedig ebből élnek, minél nagyobb bázist akarnak magukénak tudni. A mai bulvár a XIX. században alakult ki, és akkor még kizárólag újságokban indult meg a pletykálkodás. Mára már az internet a fő információforrás, mellette pedig a televízióban is rengeteg bulvár, vagy bulvárszagú műsort tűznek ki.

Paparazzi

Paparazzi: Sztárokat fotóznak a paparazzik

Lehet-e hinni a bulvárnak?

A nagy szenzációhajhászásban sokszor kerülnek napvilágra tényleg hihetetlen sztorik, vagy egyszerű kitalációk, főleg, amikor kis emberek nagy tetteit ecsetelik. Ilyenkor nem árt, ha fenntartással kezeljük a hírt, főleg, ha az eredetileg fordítás – az átirat során a szöveg is gyakran módosul. Létező hírességeknél, a zenei és filmes világban már óvatosabbak a firkászok és a paparazzik, hiszen a sztárok súlyos milliókra perelhetik be a hazugságot lehozó médiumot. Az online világban azonban nem egyszerű nyomon követni, hogy hol robban ki egy pletyka. A hírek ugyanis futótűzként terjednek a hálón, hiszen aki lemarad egy komolyabb hírről, az rengeteg látogatót veszíthet.

A bulvártól túlságosan sokat nem szabad várni, kezeljük fenntartásokkal a híreket. Alapjaiban lehet igazság a történetekben, de ritka az a szituáció, amit elejétől a végéig valóságosan ábrázolnak.

Hozzászólás írása