Escape from Tarkov: egy vérbeli MMO a S.T.A.L.K.E.R. vonalán

Oroszországból rendre nagyon érdekes és izgalmas poszt-apokaliptikus művek érkeztek az utóbbi években, és bár voltak kiemelkedőbb darabok – mint például a S.T.A.L.K.E.R. –, azért szinte minden egyes hasonló tematikában fogant műnek megvolt a maga íze és sajátossága.

Hamarosan pedig egy újabb ilyen alkotással lehet gazdagabb a játékvilág, lévén szintén Oroszországból közeleg felénk az Escape from Tarkov című keményvonalas MMO, amely a Battlestate Games műhelyében készül, és egy minden téren izgalmas túlélőjátékot takar.

Milyen processzor szükséges hozzá?

Szökés Tarkovból

Az Escape from Tarkov napjaink Oroszországában játszódik, a címben is említett Tarkov városában, amelyet az orosz népi hadsereg és az ENSZ között folytatott háború teljesen elvágott a külvilágtól. Ebben az áldatlan állapotban a lakosság két dolgot tehet: vagy a homokba dugja a fejét, és azon imádkozik, hogy épp bőrrel megússzák addig, amíg végül odébb vonul a frontvonal, vagy megpróbálnak csatlakozni valamelyik frakcióhoz, és megszökni a városból. A veterán fejlesztőkből – többek között a BioShock és a Mass Effect alkotói is dolgoznak itt – verbuvált Battlestate Games bár a többjátékos élményeket állította a középpontba az Escapre from Tarkovval, de a történetre is komoly figyelmet fordítottak, így miközben részt veszünk a rendkívül realisztikusnak ígért ütközetekben, fényt deríthetünk a kialakult konfliktus hátterére is.

Műfaját tekintve az alkotás egy MMO köntösbe bújtatott FPS-RPG, amiben a PvE és a PvP egyaránt fontos szerepet játszik, de a készítők ígéretei szerint lesznek offline teljesíthető küldetések is. Játszunk azonban akár egyedül, akár társak oldalán, illetve hús-vér ellenfelekkel szemben, a belsőnézetes ütközetek során minden cselekedetünkért cserébe értékes fejlesztésekre költhető tapasztalati pontokat kapunk, illetve számtalan lootot is feloldhatunk, ezáltal újabb fegyverekkel és felszerelésekkel bővíthetjük karakterünket. A játék egy nagy, 16 négyzetkilométeres területen játszódik majd, amit több kisebb zónára osztottak fel, amelyeken egyszerre akár 64 fő is összemérheti egymással tudását.

Egy vérbeli harci szimulátor

Az Escape from Tarkov a hagyományos küldetések mellett tartalmaz majd számtalan raidet, amelyek során mesterséges intelligencia által irányított ellenfeleket kell likvidálnunk, de dolgunkat nagyban megnehezíti, hogy bármikor belefuthatunk olyan játékosokba, akik az ellenfélhez tartoznak, ezáltal bármikor kirobbanhat egy kisebb ütközet a semmiből. A csatározást és a küldetések teljesítését ráadásul nem csak azért szorgalmazhatjuk, mert olyan élvezetesek lesznek, hanem azért is, mert egy összetett fejlődési rendszer vár ránk, amelynek során négy eltérő területen belül összesen 150 eltérő képesség közül válogathatunk magunknak, amelyek egy jelentős részét játékstílusunk és frakciónk határozza meg.

Escape from Tarkov: egy vérbeli MMO a S.T.A.L.K.E.R. vonalán

Escape from Tarkov: egy vérbeli MMO a S.T.A.L.K.E.R. vonalán

Ami azonban igazán különlegessé teszi – vagy legalábbis teheti – az Escape from Tarkov-ot, az nem más, minthogy a készítők egy harci szimulátort szeretnének megvalósítani általa, ezáltal elfelejthetjük az ARMA botladozásait, hiszen ez az orosz mű lesz a valaha készült legrealisztikusabb lövölde a világon. Hogy ezt pontosan miként szeretnék elérni az alkotók, az egyelőre még nem teljesen tiszta, de az már világos, hogy végtagjaink külön-külön sérülnek majd, ami sántítással vagy ügyetlenséggel járhat együtt, de felmerülhet dehidratáció, mérgezés, vérveszteség, sőt az ütközeteket meghatározza majd az időjárás és a hőmérséklet, amelyek ráadásként karakterünkre és fegyverünkre egyaránt hatást gyakorolnak majd.

A fegyverek kapcsán egyébiránt napjaink legismertebb orosz ólomköpködői kapják a központi szerepet, de régebbi – második világháborús – relikviákkal is találkozhatunk. A készítők páratlanul valóságos szimulációt ígérnek, ezáltal a fizika legalapvetőbb törvényei mellett a fegyverek túlmelegedhetnek, beragadhatnak, a kilőtt golyók pedig a ballisztika elvei szerint érnek majd célba. A nálunk hordott puskákon és pisztolyokon egyébiránt meglátszik majd az elhasználódás, és érdekesség, hogy nem csak javításra, hanem bővítésre és átalakításra is lehetőségünk lesz velük.

Az Escape from Tarkov pontos megjelenési dátummal még nem rendelkezik, ellenben a PC-exkluzív játék bétái már hetek óta zajlanak, és az első visszajelzések alapján érdemes lesz odafigyelni a végleges változatra.

Hozzászólás írása